+420 775 766 210 svobodova@aidata.cz
Vyberte stránku

Feed je datový soubor, který vám umožní nahrát desítky tisíc produktů včetně popisů, fotek, názvů, souvisejících produktů, cen…

 

Jednorázový import

 

Soubor s produkty k jednorázovému importu můžete získat například od výrobce, který nabízí několik stovek až tisíců produktů, ale mají zastaralý IT systém. Své produkty a všechny potřebné informace evidují v excelových tabulkách. V tomto importu bývá obvykle jen to nejnutnější. Pokud se musíte rozhodnout, zda si ručně kopírovat jednotlivé produkty, nebo použít jednorázový feed, určitě berte feed! Ušetříte si týdny rutinní práce na počítači.

Jaká je nevýhoda jednorázového importu? Že se neaktualizuje. Je zcela přirozené, že se u výrobků mění cena nebo skladová dostupnost, objevují se nové produkty a některé se přestanou vyrábět. Pokud jste si data stáhli jednorázově, musíte být v aktivním spojení s dodavatelem a ručně si upravovat vše potřebné. A věřte mi, že se toho během roku změní opravdu hodně.

 

Automatický import

 

Toto je mnohem zajímavější! U automatických importů se až několikrát denně upravují ceny, sklady, popisky… prostě každá změna u dodavatele se automaticky bez vašeho přičinění objeví i u vás v e-shopu. Staráte se jedině o to, zda tyto procesy běží. A i tahle informace vám při správném nastavení přijde sama na e-mail (u Shoptetu Administrace | Produkty | Automatické importy | vyberete daný import | Upozornění na selhání importu – vyplníte e-mail svůj nebo vašeho správce feedů).

Feed k automatickému importu vám dodají velkoobchodníci nebo firmy, které jsou zdatnější v použití moderních technologií. Velmi dlouho nemohla uvěřit, kolik výrobců nebo obchodníků očekává, že si jejich zboží budete do e-shopů naťukávat ručně. Opravdu nulová podpora prodeje.

Nevýhodou automatického importu je, že si stahujete přesně stejné zboží za stejných podmínek a se stejnými popisky, jako má vaše konkurence.

 

Jak porazit konkurenci, pokud máte zboží z automatických feedů?

 

  1. Cenou zboží – toto zboží z vašeho e-shopu dále (opět feedem) přeposíláte na Heuréka.cz nebo Zboží.cz, kde konkurujete cenou (v Shoptetu si cenu upravíte pomocí Koeficientu v Nastavení importu).
  2. Cenou dopravy – tady záleží na vašich vyjednávacích podmínkách, nakolik se vám podaří zlomit dopravce a dostat se na co nejvýhodnější cenu (v některých přápadech je řešením zajištění vlastní dopravní sítě).
  3. Perfektním marketingem – prostě celý nákupní proces musí být totálně vymazlený, ke zboží přidáváte dárky, sbíráte kontakty, připomínáte se, na maximum využíváte remarketing, sociální sítě. Je to náročné, ale z dlouhodobého hlediska správná cesta.
  4. Vhodným složením celého e-shopu – v e-shopu samozřejmě nemusíte nabízet zboží pouze od jediného prodejce, ale můžete si feedů sehrát hned několik. Pokud to uděláte šikovně, podaří se vám prosadit se jako obchod kompletně pokrývající nějakou oblast (třeba instalatérské a topenářské potřeby). A zákazníci raději vždy nakoupí vše potřebné rovnou u vás (šetří peníze za dopravu i čas potřebný k objednávání).
  5. Originálními popisky – toto dodávám spíš pro zajímavost. Jako jedno z pravidel, jak zlepšit své hodnocení u vyhledávačů (SEO) bývá uváděno „originálními popisky“ aneb „odlište se od konkurence!“. Aby se prodejci vyplatilo mít automatický feed, musí v daném feedu být tisíce produktů. Třeba 30 000. Opravdu by mělo smysl u 30 000 produktů měnit popisek? Kolik by to stálo? Jak dlouho trvalo? A všiml by si toho někdo? Nebo by si kupující sice přečetl onen originální popisek, ale nakonec stejně koupil za nejlepší cenu?